FIJNE FEESTDAGEN!

Gepubliceerd op 19 december 2017 om 11:15

EEN UNIEK EN INDRUKWEKKEND JAAR!

Bijna 10 maanden geleden is bij de stamceltransplantatie (HSCT treatment)  in Moskou uitgevoerd.

Blij en dankbaar dit ik dit heb mogen meemaken.

Ik besef dat deze behandeling is gerealiseerd door financiële steun van heel veel mensen. Unieke ervaring om te vernemen dat veel personen hebben bijgedragen om mijn wens te verwezenlijken.

Nogmaals mijn oprechte dank.

Het doel was/is om de MS ziekte te stoppen,  geen verdere achteruitgang. Vaak heb ik de volgende slogan gelanceerd: “Stilstand is vooruitgang”. Bij geen behandeling weet je dat je verder achteruitgaat.

Ik was in februari 2017 de eerste Overijsselaar die een stamceltransplantatie onderging.

Hoe gaat het nu?

Officieel kun je de balans na 3 jaren opmaken, zo lang duurt de hersteltijd.

Ik kan nu, vooruitlopend op deze periode, al verschillen ontdekken.

Ondanks dat stilstand van de MS ziekte het doel is verneem ik ook enkele plussen.

Ik kan gemakkelijker bewegen en dat heeft geresulteerd in het weer (ook als is het op een driewieler) kunnen fietsen.

IMG-20170904-WA0011-2.jpg

Voor de behandeling kwam ik door een instabiele houding regelmatig ten val. Gelukkig is het vallen nagenoeg verleden tijd.

3 keer per week ga ik naar de fysiotherapie. 2 keer per week in Wierden en 1 keer in Heeten. Het doel is het maximale uit mijn lichaam te halen.

Door de stamcelbehandeling is mijn lichaam gereset en nu probeer is, onder deskundige begeleiding, het maximale uit  mijn lichaam te halen.

De sportbegeleider in Wierden begeleidt mensen met NAH (niet aangeboren hersenafwijking). Hij ontdekte dat mijn reflexen voldoende reageren.

FIJNE FEESTDAGEN VAN ANDRÉ